Spisová služba II.

Kód: GORSSL02
Novinka od 2 osob včetně sleva 5%
Značka: GORDIC
4 000 Kč / osob 4 000 Kč včetně DPH
Volná místa k dispozici (2 osob)

Kurz s akreditací Ministerstva vnitra.

Kurz je zaměřen na získání základního přehledu o metodice, legislativě i o praktickém výkonu spisové služby.

Detailní informace

Detailní popis produktu

Kurz věcně navazuje na kurz „Spisová služba I.“. Cílem je prohloubit znalosti účastníků ve významu, přínosech a praktické realizaci spisové služby v organizaci, s důrazem na elektronicky vedenou spisovou službu. Absolvováním kurzu získají účastníci detailnější znalosti o metodice, legislativě i o praktickém výkonu spisové služby.

Účastník se seznámí s další potřebnou terminologií a s legislativním ukotvením probírané problematiky (zákon 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě, vyhláška 259/2012 Sb., o podrobnostech výkonu spisové služby), včetně ukotvení v mezinárodním právu a standardech. Účastníci budou detailněji seznámeni s životním cyklem dokumentu od příjmu podání až do skartačního řízení s důrazem na oblasti, které rozvinou a doplní znalosti z předchozího kurzu (práce s digitálními dokumenty, e-podepisování, GDPR, ukládání ve spisovně, skartační řízení atp.). Kurz je proložen příklady z praktického výkonu spisové služby různých původců. 

Kurzu byla Ministerstvem vnitra udělena akreditace č. AK/PV/287/2019 a AK/VE-167/2019.

Prodávající si vyhrazuje právo v případě malého počtu účastníků kurz zrušit.

Obsah školení:

  • Zodpovědnost za výkon spisové služby
    zodpovědnosti, dohledový a kontrolní systém
  • Spisová služba jako dlouhodobě důvěryhodný systém organizace
    dlouhodobá udržitelnost a důvěryhodnost systému a dat (dokumentů)
  • Legislativa spisové služby v kontextu EU
    ukotvení v systému národního a mezinárodního (EU) práva a standardů, best practice, praktické dopady na výkon spisové služby
  • Spisový řád a životní cyklus dokumentů
    od podatelny do skartačního řízení, s důrazem na úzká místa a opomíjené činnosti a oblasti
  • Příjem digitálních dokumentů
    konverze dokumentů, kontrola e-podpisů, e-pečetí a časových razítek, řešení nestandardních stavů
  • Oběh dokumentů a přístupová práva
    přístupová práva a osobní zodpovědnost, odlišnosti přístupu k analogovému a digitálnímu dokumentu
  • Práce s digitálním dokumentem, autentizační prvky
    dokument „kterým se právně jedná“ a jeho autentizační prvky, použití e-podpisu, e-pečetě a časového razítka; konverze, převod a změna datového formátu; výstupní datové formáty; verze a komponenty
  • Jmenný rejstřík, GDPR
    práce s osobními údaji, legislativa, využití jmenného rejstříku
  • Vyřizování dokumentu, typový spis
    význam a smysl digital-born; typový spis – pojem, smysl a použití
  • Odeslání digitálního dokumentu, hybridní pošta
    další možnosti odesílání digitálního dokumentu, hybridní pošta
  • Činnosti při uzavření spisu
    kontrola metadat a datových formátů, skartační režimy a kolizní stavy, použití spouštěcí události
  • Uložení a elektronické skartační řízení
    důvěryhodné uložení dokumentů, správa formátů a metadat, zápůjčky, elektronické skartační řízení a spolupráce s archivem, odmazání dat
  • Souhrn, otázky, diskuze
  • Předání certifikátů

Doplňkové parametry

Kategorie: Spisová služba
Termín konání: 10.10.2019, 8:30-16:30
Místo konání: Italská 1800/35, Praha 2
Lektor: Ing. Miroslav Čejka (GORDIC)
Akreditace: MV ČR
Osvědčení o účasti: Ano
Závěrečný test: Ne
DPH: Jedná se o osvobozené plnění podle § 57 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty.